Op 25 januari 1982 was het echter zover dat de club zijn eerste (on)officiële ledenvergadering hield. Dit had mede te maken met het feit dat verschillende leden wilden aansluiten bij de Zeeuwse afdeling van de NTTB. Dat had als voordeel dat er meer toernooien waren, je steeds andere tegenstanders kreeg en dat de juniorencompetitie op zaterdag was. Het nadeel was dat veel seniorentoernooien op zondag vielen en er waren meer kosten aan verbonden omdat de competitie meer kostte en er bondscontributie betaald moest worden. Het gevolg was dan ook dat onze contributie omhoog moest naar ƒ 60,00 per jaar. Er werd besloten om een stemming te houden en het bleek dat twee vóór, twee tegen en één blanco stem was. Toen de overgang via de leden goedgekeurd was moest de club officieel en ingeschreven worden bij de K.v.K. in Middelburg omdat alleen ingeschreven clubs aangesloten konden worden bij de NTTB. Erger, er moest een bestuur worden gekozen en er moesten statuten en een huishoudelijk reglement komen. Op die zelfde vergadering, die door ondergetekende geleid werd, werd het bestuur als volgt samengesteld; Peter van Iwaarden werd voorzitter, Kees de Blaey secretaris, Jan Tange penningmeester en Sjaak Tange en Fred van den Boomgaard bestuursleden. Via notaris Sarneel werd alles op papier gezet, geregeld en vastgelegd in een notariële acte.
In 1982 werd er dus gestart bij de afdeling Zeeland van de NTTB. Op 26 februari vond de eerste officiële bestuursvergadering plaats. Hij werd gehouden bij Kees de Blaey. Er werden zaken op een rijtje gezet zoals; een verzekering, regels opstellen voor de reeds bestaande clubkampioenschappen, een huishoudelijk reglement enz. Die clubkampioenschappen werden al in 1978 voor de eerste keer gehouden. Er werd gespeeld in twee klassen, een A-klas en een B-klas. Het zal bij het overzicht (zie rubriek Historie) opvallen dat de familie Tange zeer sterk is in het bijeen sprokkelen van titels. Kortom, het moge duidelijk zijn dat Sjaak Tange onze beste speler was maar momenteel hebben we sinds enkele jaren een doorstroming van de jeugd en tot zijn vertrek in 2012 was de zoon van Sjaak Tange, Danny de beste speler van onze vereniging.
Op 20 maart 1982 werd onze eerste echte ledenvergadering gehouden. Er waren aanwezig het volledige bestuur en 9 leden. De opkomst was dus niet zo groot. Op de agenda stonden punten als; het huishoudelijk reglement, regels voor de clubcompetitie enz. In die kregen alle regeltjes hun definitieve vorm
Omdat de club nog niet meegespeeld had in de Zeeuwse competitie, kwamen we in aanmerking om een recreatietoernooi te houden en er ook zelf aan mee te doen. Het werd gehouden in de sporthal in Kruiningen. Alles werd helemaal uitgewerkt in samenwerking met Dick Hendrikse van de afdeling Zeeland, die daarvoor ook de p.r. verzorgde. Zo’n toernooi opzetten was best een hele klus dus professionele hulp konden we goed gebruiken. Er werden 20 tafels gehuurd bij Posno Sport en in de dagbladen werd door de NTTB geadverteerd en het toernooi bekend gemaakt. Het was echter een tegenvaller dat er heel weinig deelnemers waren wat bovendien nog hoofdzakelijk jeugd was zodat slechts de helft van de tafels bezet waren. Het uiteindelijke resultaat was dan ook een negatief saldo van ƒ 321,10 en geen nieuwe leden, wat wel verwacht was. Maar goed, er was ervaring opgedaan en gelukkig betaalde de NTTB dit bedrag terug.
Op de bestuursvergadering van 30 juni 1982 was Jan Tange de eerste afvaller uit het bestuur. Hij ging verhuizen, dus moest er een nieuw bestuurslid gekozen worden, dat werd André Steketee. Het penningmeesterschap van Jan Tange werd overgenomen door Kees de Blaey, die dit naast het secretariaat op zich nam. Om meer leden te werven werden in 1982 1500 folders gedrukt en huis aan huis bezorgd. Daarop waren welgeteld 4 reacties. Geen hoog rendement.
Zaterdag 22 januari 1983 was het dan zover dat we konden verhuizen naar de nieuwe gymzaal aan de Ericalaan. De TTV Hansweert, die opgeheven was, werd aangezocht om tafels over te nemen en er werd gestart met 4 tafels. Om in de nieuwe zaal te kunnen spelen moesten er eerst nog wat knopen worden doorgehakt. Met name het bestuur van de toenmalige MAVO, waar de zaal bij hoorde, was nogal halsstarrig in haar opvattingen. Wij hadden namelijk zelf een koelkastje, wat we natuurlijk mee wilden nemen en ook de opbergkast moest een plaatsje krijgen. Met het voltallige bestuur van de club werd zwaar onderhandeld met het d.b. van de MAVO (3 man sterk). Wij wilden bijvoorbeeld tot 23.00 u. de zaal huren maar daar trokken ze gewoon wit van weg. Je bedreef toch geen sport tot midden in de nacht? Men had gedacht dat 22.00 u. al heel laat was. Afijn, na veel vijven en zessen en beloven dat we heel secuur alle regels, die ze gesteld hadden, zouden opvolgen mochten we uiteindelijk tot 22.30 u. de zaal gebruiken. Voor onze spullen verleenden ze alle medewerking. Dat was het begin in de gymzaal aan de Ericalaan. De eerste jaren dat we in de zaal zaten werd er in de zomervakantie nog het Trefpunt gehuurd om te spelen omdat we in de zaal dan niet terecht konden. Dat was altijd heel gezellig. Er werd meer gekaart dan getafeltennist maar wie zin had kon toch een partijtje spelen. Later is dat afgezwakt, zodat we nu vakantie houden, die parallel loopt met de schoolvakantie. De speeldagen waren in die tijd maandag, woensdag en zaterdag. Tegenwoordig wordt er vier keer per week gespeeld; op dinsdag, woensdag, vrijdag en op zaterdag.